Anna Kendrick spelar skådisaspirant som kämpar sig fram i 70-talets Hollywood och får ett gig i form av det lökiga datingprogrammet ”The Dating Game” där den mest framstående kavaljeren visar sig vara en sedermera ökänd seriemördare. I sin regidebut lyser Kendrick starkast i huvudrollen, där hon får tillfälle att gestalta ett par situationer som understryker den manliga blicken och Hollywoods patriarkala medskyldighet vad gäller manligt rovdjursbeteende – saker som är mycket mer nervigt och spännande än det kanske låter. Filmen i övrigt är extremt spretig och har svårt att hitta en personlighet – omständigheterna kring mördaren kommer till oss via segment i omkullkastad kronologisk ordning och berättandet överlag har ett stundtals amatörmässigt brist på flyt och struktur. Här hade manusförfattaren behövt välja vilken film som faktiskt var på bordet – allt är nämligen baserat på verkliga händelser också – även om Kendrick till viss del kan ursäktas för den svajiga nybörjarregin, eftersom hon bär upp höjdpunkterna tillräckligt starkt för att göra filmen en smula sevärd. Gick direkt till Netflix men hade biopremiär på olika delar i världen, bland annat i Sverige.